Een bankgarantie beëindigen of claimen

Een verhuurder kan een bankgarantie beëindigen of het geblokkeerde bedrag claimen. Het beëindigen kost niets en dan blijft het geblokkeerde bedrag op je rekening staan. Eist een verhuurder het bedrag van de garantie op? Dan betalen wij de verhuurder. Vervolgens zullen we het uitgekeerde bedrag van de zakelijke spaarrekening incasseren. De kosten daarvoor zijn voor de huurder. Je vindt alle kosten in de Tarievenwijzer Zakelijk betalen (pdf).

Een bankgarantie beëindigen

Om de bankgarantie te beëindigen stuur je de vrijwaringsverklaring en de originele bankgarantie naar ons op.

Een bedrag claimen

Het geblokkeerde bedrag in de bankgarantie of een deel daarvan kan opgeëist worden door de verhuurder met dit formulier:

Om dat te kunnen verwerken, hebben we deze gegevens nodig:

  • De originele bankgarantie
  • Het rekeningnummer van de verhuurder
  • Foto of scan van een identiteitsbewijs van de verhuurder (waarbij het BSN-nummer en de pasfoto onherkenbaar zijn gemaakt)

Deze stukken stuur je naar ons op.

Verzoek voor beëindigen of claim indienen

De persoon die het verzoek indient, moet tekeningsbevoegd zijn namens de verhuurder. Het is niet nodig om te vertellen wat de reden is voor beëindiging of het opeisen van het bedrag.

Het adres voor post is:
ASN Zakelijk Financieren
Croeselaan 1
3521 BJ Utrecht

We verwerken een aanvraag normaal gesproken binnen 5 werkdagen en sturen een bevestiging per post.

Geen bankgarantie meer?

Ben je verhuurder en heb je de bankgarantie niet meer? Bel dan gerust naar de ASN Klantenservice. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur op 070 - 35 69 335. Je kunt ons ook een e-mail sturen via zakelijkebankgarantie@asnbank.nl .

Bankgarantie aanvragen

Heb je een bankgarantie nodig voor de huur van een zakelijk pand of ruimte?

Bankgarantie aanvragen