Hypotheken en hulp bij betalingsproblemen
Verwacht je betalingsproblemen?
Denk je dat je in financiële problemen komt? En ben je bang dat je straks je hypotheek niet meer kunt betalen? Bel onze afdeling Financiële Zorg op 030 – 219 60 20 Of stuur een e-mail naar FinancieleZorgSupport@asnbank.nl. Geldproblemen kun je vaak voorkomen of beperken door op tijd hulp te vragen. Wacht dus niet te lang. We helpen je graag. Onze hulp is vrijblijvend en gratis.
Lees hier meer over wat we doen bij financiële stress en betalingsproblemen.
Tips om geldproblemen te voorkomen
Voorkomen dat je in geldproblemen komt? Dit kun je zelf doen:
- Maak een overzicht van je inkomsten en uitgaven. Zo weet je of je aan het einde van de maand geld overhoudt. Je kunt ook gebruik maken van het Nibud Persoonlijk Budgetadvies. Dan zie je meteen hoeveel anderen uitgeven en sparen.
- Check regelmatig zorg-, energie-, en telefonievergelijkers om te zien op welke kosten je kunt besparen.
- Is je inkomen tijdelijk niet genoeg om de hypotheeklasten te betalen? Vraag dan bij je gemeente of je in aanmerking komt voor woonkostentoeslag.
Extra krediet (overwaarde) opnemen
Onze afdeling Financiële Zorg kan bijvoorbeeld voor je bekijken of het in jouw geval mogelijk is om je overwaarde of extra krediet op te nemen. Wanneer dit niet mogelijk is, zullen we altijd samen met jou op zoek gaan naar wat er dan wel passend is voor jouw situatie.
Goed om te weten: Je kunt het extra krediet niet gebruiken om je hypotheek te betalen, maar alleen voor andere betalingsverplichtingen.
Bel onze afdeling Financiële Zorg op 030 – 219 60 20 of stuur een e-mail naar FinancieleZorgSupport@asnbank.nl om te bespreken welke mogelijkheid geschikt is in jouw situatie.
Wat gebeurt er als ik een BKR registratie krijg?
Wij mogen een BKR melding niet verwijderen. We kunnen je wel een positief advies geven als je altijd hebt meegewerkt en betaalt naar draagkracht. De BKR registratie die wij hebben laten registreren zal dan geen probleem meer veroorzaken bij een aanvraag voor een hypotheek bij ASN Bank, SNS, BLG Wonen en RegioBank.
Achterstand in termijnen terugbetalen
Op grond van je inkomen en uitgaven bepalen we wat je kunt terugbetalen. We bekijken ook of je daarbij aan de doorlopende termijnen kunt voldoen. Zo voorkomen we dat je achterstand verder oploopt. Samen proberen we altijd passende en haalbare betaalafspraken te maken.
Je staat er niet alleen voor
Heb je financiële stress? We denken graag met je mee. Bel met onze collega's op 030 - 219 60 20. Of stuur een e-mail naar FinancieleZorgSupport@asnbank.nl.
Financiële Zorg is bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 18.00 uur en op vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.