Zo werkt de Overstapservice:
De Overstapservice is een initiatief van de gezamenlijke banken in Nederland. De gratis service zorgt ervoor dat je betalingsverkeer soepel doorloopt tijdens de overstap.
- Vraag de Overstapservice aan via ASN Online Bankieren of in de ASN-app. Je hebt hiervoor alleen een ASN-betaalrekening nodig.
- Je bij- en afschrijvingen worden 13 maanden lang automatisch doorgeleid. Een aantal dingen moet je zelf regelen.
- 3 maanden voor de Overstapservice stopt, krijg je een seintje van ons. Dan kun je checken of al je betaalverkeer is overgezet.
Heb je nog geen betaalrekening bij ASN Bank?
Dit regelt de Overstapservice voor jou:
Zodra je de overstapservice hebt aangevraagd, nemen we contact op met je oude bank met de startdatum van de Overstapservice. | |
Je bij- en afschrijvingen worden 13 maanden lang automatisch doorgeleid van je oude betaalrekening naar je nieuwe ASN-betaalrekening. | |
Alle organisaties met een Nederlands rekeningnummer die van je oude betaalrekening afschrijven, worden op de hoogte gebracht. | |
Particulieren in Nederland die naar het rekeningnummer bij de andere bank willen overboeken, krijgen je rekeningnummer bij ons te zien. | |
3 maanden voor de Overstapservice stopt, krijg je bericht. Je kunt dan checken of alle organisaties waar je geld van ontvangt nu je ASN-betaalrekening gebruiken. |
Dit doe je zelf:
Tip: Gebruik onze handige Checklist overstappen naar ASN Bank (pdf)
Je nieuwe rekeningnummer delen. Geef je rekening nummer door aan je familie en vrienden, bedrijven met een buitenlands rekeningnummer (bijvoorbeeld Spotify en Netflix) en partijen waar je geld van krijgt (bijvoorbeeld de Belastingdienst en je werkgever). | |
Je periodieke betalingen instellen bij je nieuwe ASN-betaalrekening. Je doet dat gemakkelijk via de app of als je inlogt op onze website. | |
Zorg dat er geld op je nieuwe ASN-betaalrekening staat. Zodra de Overstapservice in gaat, worden automatische incasso’s vanaf je nieuwe betaalrekening afgeschreven. |
Goed om te weten:
De Overstapservice is alleen voor je betaalrekening. Heb je ook een spaarrekening of creditcard bij een andere bank? En wil je ook met deze producten overstappen? Dan moet je zelf de producten stopzetten en aanvragen bij ASN Bank.
De Overstapservice aanvragen
Ik heb al een ASN-betaalrekening geopend
Vraag de Overstapservice via ASN Online Bankieren aan:
- Log in bij ASN Online Bankieren
- Klik op Zelf regelen
- Klik daarna op Overstapservice
Je kunt de Overstapservice ook aanvragen via de ASN-app onder Zelf regelen > Rekeningen > Overstapservice.
Ik heb nog geen ASN-betaalrekening
Open eerst een ASN-betaalrekening en maak daarna gebruik van de Overstapservice.
De Overstapservice als zakelijke klant
Veelgestelde vragen over de Overstapservice
Waarom duurt de Overstapservice 13 maanden?
Wat gebeurt er na 13 maanden?
Hoe zie je dat een overboeking via de Overstapservice loopt?
Wat betekent 'Overstapservice via' in mijn transacties?
Wanneer kun je je oude betaalrekening opzeggen?
Wat doe je als een bedrijf dat automatisch incasseert je rekeningnummer niet aanpast?
Kan ik mijn oude rekeningnummer meenemen?
Hulp nodig? Bel ons Overstapteam
Wil je precies weten hoe de Overstapservice werkt? Ga dan naar de website van de Overstapservice.
Heb je hulp nodig bij het overstappen? Neem contact op met ons Overstapteam op 070 - 35 69 335. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.