Contactgegevens beheren
Bevestigen van telefoonnummer en e-mailadres
Je bevestigt (valideert) je gegevens door op de button Bevestig telefoonnummer en/of Bevestig e-mailadres te klikken. Je ontvangt van ons een beveiligingscode per sms of spraakbericht (validatie van je telefoonnummer) en/of e-mail (validatie van het e-mailadres) waarmee je de gegevens bevestigt.
Telefoonnummer en e-mailadres toevoegen of aanpassen
Je kunt uiteraard ook je bestaande telefoonnummer of e-mailadres aanpassen. Of je geeft een nieuwe door. Dit doe je door op de button Telefoonnummer wijzigen en/of E-mailadres wijzigen te klikken. Je bevestigt de (aangepaste) gegevens vervolgens met een beveiligingscode die je van ons ontvangt per sms en/of e-mail.
Beveiligingscodes ontvangen
De beveiligingscodes die wij sturen om je gegevens te bevestigen per sms, spraakbericht en e-mail zijn gratis. Heb je geen mobiel telefoonnummer ingevoerd, maar het nummer van je vaste huistelefoon? Dan ontvang je van ons een spraakbericht van een computerstem die de beveiligingscode voorleest.
De beveiligingscode die we per e-mail sturen is een uur geldig. De code die je per sms en spraakbericht ontvangt is slechts 10 minuten geldig. We raden je aan na het sturen van de code direct je e-mail, sms of spraakbericht te controleren.
Als je meer dan één code ontvangt, voer dan de laatst ontvangen code in. Wij sturen de beveiligingscodes zodat we zeker weten dat het telefoonnummer en e-mailadres die worden opgeslagen van jou zijn. Zo houden we het online en mobiel bankieren veilig.
De beveiligingscode is een extra veiligheidsmaatregel die we gebruiken om zeker te weten dat jij het bent die ons een opdracht geeft. We vragen je bij steeds meer processen om op twee manieren te bevestigen dat jij het bent die de opdracht wilt doen. Met inlogmiddel én met een code. Maar we kunnen deze codes dus alleen sturen als je contactgegevens zijn bevestigd.