Contactgegevens beheren

Kloppen je contactgegevens nog? In de ASN-app en binnen ASN Online Bankieren is het mogelijk om je contactgegevens te beheren.

Telefoonnummer en e-mailadres toevoegen of aanpassen

Binnen ASN Online Bankieren en in de ASN-app tonen we je e-mailadres en telefoonnummer zoals deze in onze administratie zijn opgeslagen. Je kunt op deze plek ook je bestaande telefoonnummer of e-mailadres aanpassen. Of je geeft een nieuwe door.

Dit doe je door op de button Telefoonnummer wijzigen en/of E-mailadres wijzigen te klikken. Je bevestigt de (aangepaste) gegevens vervolgens met een beveiligingscode die je van ons ontvangt per sms en/of e-mail.

Bevestigen van telefoonnummer en e-mailadres

Het is mogelijk dat je een melding ziet waarin wordt gevraagd deze gegevens te bevestigen, zoals in de afbeelding hierboven. Dit doen we zodat we zeker weten dat de gegevens (nog) correct en van jou zijn. Je bevestigt je gegevens door op de button Bevestig telefoonnummer en/of Bevestig e-mailadres te klikken. Je ontvangt van ons een beveiligingscode per sms of spraakbericht (validatie van je telefoonnummer) en/of e-mail (validatie van het e-mailadres) waarmee je de gegevens bevestigt.

Beveiligingscodes ontvangen

De beveiligingscodes die wij sturen om je gegevens te bevestigen per sms, spraakbericht en e-mail zijn gratis. Heb je geen mobiel telefoonnummer ingevoerd, maar het nummer van je vaste huistelefoon? Dan ontvang je van ons een spraakbericht van een computerstem die de beveiligingscode voorleest.
De beveiligingscode die we per e-mail sturen is een uur geldig. De code die je per sms en spraakbericht ontvangt is slechts 10 minuten geldig. We raden je aan na het sturen van de code direct je e-mail, sms of spraakbericht te controleren.

Als je meer dan één code ontvangt, voer dan de laatst ontvangen code in. Wij sturen de beveiligingscodes zodat we zeker weten dat het telefoonnummer en e-mailadres die worden opgeslagen van jou zijn. Zo houden we het online en mobiel bankieren veilig.

De beveiligingscode is een extra veiligheidsmaatregel die we gebruiken om zeker te weten dat jij het bent die ons een opdracht geeft. We vragen je bij steeds meer processen om op twee manieren te bevestigen dat jij het bent die de opdracht wilt doen. Met inlogmiddel én met een code. Maar we kunnen deze codes alleen sturen als je contactgegevens zijn bevestigd.