Inloggen met toegangsnaam en wachtwoord

Gemakkelijk inloggen in ASN Online Bankieren doe je met je toegangsnaam en wachtwoord. Lees hieronder hoe je dit inlogmiddel gebruikt, en wat je kunt doen als je je inloggegevens kwijt of vergeten bent.

Hoe gebruik ik mijn toegangsnaam en wachtwoord?

Als je vanuit ASN Bank een toegangsnaam en wachtwoord hebt ontvangen kun je deze gebruiken om in te loggen in ASN Online Bankieren. Je kiest bij het inloggen voor de optie Wachtwoord en vult hier je toegangsnaam en wachtwoord in. Het is mogelijk om een eigen gekozen toegangsnaam in te stellen. Je regelt dit na inloggen in ASN Online Bankieren via Zelf regelen > Veiligheid, toegang en limieten > Toegangsnaam aanpassen.

Eenvoudiger inloggen met de ASN-app
Wist je dat je met behulp van de ASN-app sneller en net zo veilig inlogt op je computer in ASN Online Bankieren? Al bijna een half miljoen ASN-klanten gebruiken de app. Heb je de app nog niet? Ga dan snel aan de slag met de ASN-app.

Goed om te weten

  • Niet iedereen kan inloggen met toegangsnaam en wachtwoord. Lees hieronder in welke gevallen je dit gebruikt.
  • Je bent verplicht je wachtwoord te wijzigen bij de eerste keer inloggen in ASN Online Bankieren. Je vindt dit onder dezelfde menu-instelling als het wijzigen van je toegangsnaam.
  • Heb je 3 keer een verkeerd wachtwoord gebruikt, dan wordt je toegang tot 00:00 uur geblokkeerd. Je kan het de dag erna dan nog een keer proberen. 

Veiliger inloggen met een beveiligingscode

Inloggen met toegangsnaam en wachtwoord werkt binnenkort alleen nog met een extra beveiligingscode per SMS, de zogenoemde 2-stapsverificatie. Zo werkt het:

  • Vul je toegangsnaam en wachtwoord in en klik op Volgende.
  • Je krijgt nu een beveiligingscode op het telefoonnummer dat bij ons bekend is.
  • Vul de code in en klik op Inloggen.

Let op: zorg dat je telefoonnummer klopt. Controleer het meteen in ASN Online Bankieren of de ASN-app onder Zelf regelen > Contactgegevens.

Wat moet ik doen als ik mijn toegangsnaam en wachtwoord kwijt of vergeten ben?

Indien je je bestaande toegangsnaam en/of wachtwoord kwijt of vergeten bent, kun je via de link hieronder je toegangsnaam of een nieuw wachtwoord aanvragen. Het wachtwoord krijg je per post toegestuurd. Heb je 3 keer een verkeerd wachtwoord gebruikt, dan wordt je toegang tot 00:00 uur geblokkeerd. Je kan het de dag erna dan nog een keer proberen.

Nieuwe toegangsnaam en wachtwoord aanvragen voor jezelf

Let op:
Wil je als wettelijk vertegenwoordiger een toegangsnaam en wachtwoord aanvragen voor je kind? Dit vind je in de ASN Online Bankieren omgeving van de wettelijk vertegenwoordiger. Via onderstaande link kom je na het inloggen direct op de juiste pagina.

Nieuwe toegangsnaam en wachtwoord aanvragen voor je kind

    Toegang tot ASN Online Bankieren aanvragen

    Heb je al langere tijd een rekening bij ASN Bank, maar nog geen online toegang tot de rekening? Of ben je pas later aan een al bestaande rekening toegevoegd? Kijk dan op onderstaande pagina.

    ASN Online Bankieren aanvragen

    Vragen over inloggen met toegangsnaam en wachtwoord

    In welke gevallen log ik in met een toegangsnaam en wachtwoord?

    Wanneer kan ik een toegangsnaam en wachtwoord verwachten?

    Hoe lang blijft mijn wachtwoord geldig?

    Wat zijn de eisen bij het instellen van een nieuwe toegangsnaam en/of wachtwoord?