Wat te doen bij het overlijden van een particuliere ASN-rekeninghouder?
Toch is het belangrijk om de financiële zaken van de overledene goed af te handelen. Daarom is er de nabestaandendesk: het aanspreekpunt waar alle ASN bankzaken van de overledene in één keer kunnen worden afgehandeld.
Wat wordt er van u verwacht?
De gevraagde stukken
De op deze pagina gevraagde stukken kunnen worden gestuurd naar:
- per post: ASN Bank, t.a.v. Nabestaandendesk | Antwoordnummer 1188 | 2501 WB Den Haag.
- per e-mail: informatie@asnbank.nl
Wat doet ASN Bank na het ontvangen van de Akte van Overlijden?
Nadat wij alle benodigde stukken van de nabestaanden hebben ontvangen nemen wij deze in behandeling. Vanwege het zorgvuldige uitzoekwerk kan dit proces enkele weken in beslag nemen. Nota’s die betaald moeten worden kunt u (incl. een begeleidend schrijven) mailen naar informatie@asnbank.nl - indien de nabestaanden geen online toegang tot de rekening hebben. Zodra wij de documenten hebben verwerkt sturen wij de nabestaande(n) daarover persoonlijk bericht. Bij het verwerken van het dossier maken wij onderscheid tussen twee soorten rekeningen:
Overledene heeft een rekening alleen op zijn/haar naam
Overledene heeft een gezamenlijke rekening (en/of)
Veelgestelde vragen
Er zijn vele zaken waar de nabestaanden aan moeten denken als een naaste is overleden. We hebben daarom een aantal veelgestelde vragen en antwoorden met betrekking tot de financiële afhandeling op een rijtje gezet.
Wat te doen als een minderjarig kind overlijdt?
Wat te doen als een wettelijk vertegenwoordiger overlijdt?
Wat te doen als de gemachtigde van een rekening overlijdt?
Wat betekenen de veelvoorkomende termen?
Waar vind ik info over notarissen en/of de belastingdienst?
Wat gebeurt er met een ASN Hypotheek bij overlijden?
Heeft u nog vragen?
Belt u dan met de ASN Klantenservice op tel.: 070 - 35 69 335. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.