Meld fraude en incidenten

Denk je dat je slachtoffer bent van fraude of zie je iets verdachts? Meld fraude en incidenten zo snel mogelijk bij de ASN Klantenservice via 070 - 35 69 335 (24/7).

Geld kwijt

Persoonlijke gegevens gedeeld

Digipas kwijt, afgegeven of gestolen

Pinpas(gegevens) kwijt, afgegeven of gestolen

Creditcard(gegevens) kwijt, afgegeven of gestolen

Telefoon met ASN-app kwijt, afgegeven of gestolen 

Verdacht bericht ontvangen

Wat doen wij na een melding van fraude?

  • We blokkeren misbruikte betaalmiddelen om (meer) schade te voorkomen.
  • We proberen je geld terug te halen door contact op te nemen met de banken en ontvangende partijen waar de frauduleuze betalingen naar gedaan zijn.
  • We starten een onderzoek naar de betalingen.
  • We blokkeren rekeningen van ontvangers van frauduleuze betalingen als we meldingen krijgen van andere banken.
  • We blokkeren valse websites die zogenaamd van ASN Bank zijn.
  • We houden contact met je over de verdere afhandeling van de zaak.