Meld fraude en incidenten
Denk je dat je slachtoffer bent van fraude of zie je iets verdachts? Meld fraude en incidenten zo snel mogelijk bij de ASN Klantenservice via 070 - 35 69 335 (24/7).
Geld kwijt
Persoonlijke gegevens gedeeld
Digipas kwijt, afgegeven of gestolen
Pinpas(gegevens) kwijt, afgegeven of gestolen
Creditcard(gegevens) kwijt, afgegeven of gestolen
Telefoon met ASN-app kwijt, afgegeven of gestolen
Verdacht bericht ontvangen
Wat doen wij na een melding van fraude?
- We blokkeren misbruikte betaalmiddelen om (meer) schade te voorkomen.
- We proberen je geld terug te halen door contact op te nemen met de banken en ontvangende partijen waar de frauduleuze betalingen naar gedaan zijn.
- We starten een onderzoek naar de betalingen.
- We blokkeren rekeningen van ontvangers van frauduleuze betalingen als we meldingen krijgen van andere banken.
- We blokkeren valse websites die zogenaamd van ASN Bank zijn.
- We houden contact met je over de verdere afhandeling van de zaak.