Den Haag • 08 mei 2015

Onderzoeksbureau WUA! heeft in maart en april 2015 een uitgebreid onderzoek uitgevoerd naar de online diensten van de vijf grootste banken van Nederland. De ASN Bank scoorde daarin het beste met een gemiddeld rapportcijfer van 8,6. De cijfers ontliepen elkaar overigens niet veel; de laagst scorende bank had een 8,1.

Zes opdrachten

Aan het onderzoek namen in totaal 3.000 mensen deel. Zij waren allen klant bij een van de vijf onderzochte banken. Iedere respondent kreeg de opdracht om een opdracht online uit te voeren. De opdrachten waren: mutaties downloaden, een spoedoverboeking doen, de pinpas laten blokkeren, inzicht krijgen in uitgaven, een onterecht incasso ongedaan maken en pinnen buiten Europa aanzetten.

Succespercentage van 94%

De klanten van de ASN Bank konden in 94% van de gevallen deze opdrachten met succes uitvoeren op asnbank.nl. Daarmee scoorden wij het hoogste succespercentage van de vijf banken. Klanten waardeerden vooral de zoekfunctie, waardoor zij snel relevante informatie kregen, en het heldere taalgebruik.

Wij zijn blij met deze score en blijven werken aan verbetering van onze online dienstverlening.

Delen op: