Limieten die gelden bij overboeken

Wil je weten hoeveel je dagelijks maximaal kunt overboeken? Hoe je de limiet aanpast? Of wat het verschil is tussen een overboeking ondertekenen met de ASN-app, QR-code, browsercode, digipas of toegangsnaam en wachtwoord? Op deze pagina leggen we uit welke (dag)limieten er gelden bij overboeken en welke ondertekenmiddelen er zijn.

Je limiet wijzigen in de ASN-app

Je limiet wijzigen voor overboeken doe je eenvoudig zelf in de app. Je stelt hier in hoeveel je per dag kunt overboeken. In de ASN-app pas je dit aan onder Zelf regelen > Veiligheid en toegang > Inlogmiddelen en limieten. Hier zie je de huidige daglimiet van je ASN-app.

Om je daglimiet te wijzigen tik je op Limiet wijzigen en geef je aan of je een tijdelijke of permanente limietwijziging door wilt voeren. Geef vervolgens het nieuwe daglimiet op. Bij het verzenden van je verzoek sturen we voor de veiligheid eerst een sms-code, om er zeker van te zijn dat jij het bent. Vanwege de veiligheid gaat je verhoging 4 uur na je verzoek in, daarover lees je hieronder meer.

Goed om te weten: je limiet voor overboeken staat standaard op € 1.000. Je kunt je daglimiet ook eenvoudig aanpassen in ASN Online Bankieren. Ben je op zoek naar informatie rond de limiet van je betaalpas? Lees dan verder over de limiet van je betaalpas

Hoeveel kan ik per dag overboeken?

Tot welk bedrag je dagelijks maximaal kan overboeken is afhankelijk van het inlogmiddel waarmee je ondertekent, de maximale hoogte die je zelf hebt ingesteld en of je particulier of zakelijk bankiert. In de onderstaande tabellen staan de limieten op een rijtje.

Lees meer over overboeken
Lees meer over inlogmiddelen

Particuliere klant met een betaalrekening

Onderstaande (maximale) limieten gelden als je een overboeking verzendt.

Overboeken naar externe rekening Overboeken naar vaste tegenrekening andere bank (vanaf spaar- of beleggingsrekening) Overboeken naar eigen ASN-rekening
Ondertekenen met
QR-code / ASN-app € 1.000 (standaard)* € 250.000 € 1.250.000
Browsercode € 1.000 (standaard)* € 50.000 € 1.250.000
ASN Digipas € 1.000 (standaard)* € 250.000 € 1.250.000

*Daglimiet voor overboekingen naar externe rekeningen

Stel een daglimiet in die bij je situatie past. Wil je meer kunnen overboeken of juist minder? Dan kun je de daglimiet veranderen

Particulier

  • QR-code / ASN-app: tot € 25.000 of tot € 50.000.
  • digipas: tot € 25.000 of tot € 250.000.
  • browsercode: of verhogen tot € 5.000.

Zakelijk

  • QR-code / ASN-app: permanent tot € 25.000 of tijdelijk tot € 50.000
  • digipas: permanent tot € 25.000 of tijdelijk tot € 500.000.

    Regel de verhoging op tijd!
    Als je de standaard limiet van de app, digipas of browsercode wilt verhogen, duurt het 4 uur voor je je nieuwe limiet kunt gebruiken. De uren tussen 20.00 uur en 05.00 uur tellen niet mee. Verhoog je je limiet om 21.00 uur, dan kun je je limiet de volgende dag om 09.00 uur gebruiken. Lees meer hierover op deze pagina.

    Ben je nog geen 18 jaar? Vraag dan je ouder of verzorger om de daglimiet te wijzigen.

    Particuliere klant met een spaar- of beleggingsrekening

    Onderstaande (maximale) limieten gelden als je een overboeking verzendt.

    Overboeken naar eigen ASN-rekening Overboeken naar vaste tegenrekening andere bank Overboeken naar externe rekening
    Ondertekenen met
    QR-code / ASN-app € 250.000 € 50.000 n.v.t.
    Toegangsnaam en Wachtwoord € 250.000 € 50.000 n.v.t.

    Zakelijke klant

    Onderstaande (maximale) limieten gelden als je een overboeking verzendt.

    Overboeken naar externe rekening (binnen of buiten ASN Bank) Overboeken naar eigen ASN-rekening
    Ondertekenen met
    QR-code / ASN-app € 1.000 (standaard)* € 1.250.000
    ASN Digipas Zakelijk € 25.000 (standaard)* € 1.250.000

    Lees meer over ondertekenen met browsercode
    Lees meer over ondertekenen met een QR-code

    Daglimiet geldt per inlogmiddel

    Heb je meerdere inlogmiddelen? Bijvoorbeeld een digipas en een app? Dan geldt er één daglimiet per soort inlogmiddel. Heb je bijvoorbeeld zowel op je telefoon als tablet de app geïnstalleerd? Dan geldt voor beide apparaten dezelfde daglimiet.

    Hoe hoog is mijn totale dagbesteding?

    Welke soorten overboekingen gebruikt ASN Bank?

    Limiet van de ASN Betaalpas

    Met de ASN Betaalpas kun je overal geld opnemen en betalen. Je kunt contant geld opnemen én storten bij de geldautomaten van Geldmaat. ASN Bank heeft zelf geen geldautomaten.

    Je pinlimiet aanpassen regel je in de ASN-app of in ASN Online Bankieren via Zelf regelen > Betaalpassen Pinlimiet betalingen verhogen. Hiervoor gelden onderstaande (maximale) limieten.

    ASN Bankrekening, ASN Studentenrekening, ASN Jongerenrekening, ASN Betalen Zelfstandigen
    Geld opnemen eurolanden Maximaal € 1.000 per dag. Tijdelijk te verhogen naar maximaal € 5.000 binnen Nederland.
    Betalen in eurolanden Standaard € 2.500 tijdelijk te verlagen of verhogen naar maximaal € 25.000 binnen Nederland.
    Geld opnemen niet-eurolanden Maximaal € 500 per dag
    Betalen in niet-eurolanden Maximaal € 750 per dag
    Limiet Apple Pay & Google Pay Maximaal € 2.500 per dag
    Online betalen met je pas Maximaal € 2.500 per dag. Aan of uit te zetten binnen 'Zelf regelen'
    ASN Jongerenpakket
    12-17 jaar (met volwassen betaalpas) 6-11 jaar (met jeugd betaalpas)
    Geld opnemen eurolanden Maximaal € 1.000 per dag. Tijdelijk te verhogen naar maximaal € 5.000 binnen Nederland. € 50 per week
    Betalen in eurolanden Standaard € 2.500 tijdelijk te verlagen of verhogen naar maximaal € 25.000 binnen Nederland. € 50 per week
    Geld opnemen niet-eurolanden Maximaal € 500 per dag € 75 per week
    Betalen in niet-eurolanden Maximaal € 750 per dag € 75 per week
    Limiet Apple Pay & Google Pay Maximaal € 2.500 per dag (vanaf 16 jaar) n.v.t.
    Online betalen met je pas Maximaal € 2.500 per dag. Aan of uit te zetten binnen 'Zelf regelen' n.v.t.

    De limieten voor contactloos betalen met je mobiel staan los van de limieten van de fysieke betaalpas en kunnen niet gewijzigd worden.

    Lees meer over de ASN Betaalpas

    ASN Digipas wordt vervangen

    Het is als particuliere klant niet meer mogelijk om een nieuwe digipas aan te vragen. Is je ASN Digipas kapot, gedeactiveerd of is de batterij leeg? Dan kun je deze weggooien bij het klein chemisch afval. De digipas wordt namelijk vervangen door de ASN-app en de browsercode. Daarmee kun je veilig inloggen en opdrachten ondertekenen. Beter voor het milieu en sneller geregeld! Voor zakelijke klanten blijft de digipas nog wel in gebruik. Heb je hier vragen over? Kijk dan op onderstaande link.

    Lees meer over de zakelijke digipas