Fraude en incidenten melden
Denk je dat je slachtoffer bent van fraude of zie je iets verdachts? Meld fraude en incidenten zo snel mogelijk bij de ASN Klantenservice.
We werken elke dag hard om te zorgen dat je je bankzaken veilig kunt regelen bij ASN Bank. Offline en online. We kunnen jouw hulp daar ook bij gebruiken. Lees wat criminelen doen, wat je zelf kunt doen om veilig te bankieren en hoe je fraude meldt.
Denk je dat je slachtoffer bent van fraude of zie je iets verdachts? Meld fraude en incidenten zo snel mogelijk bij de ASN Klantenservice.
Denk je dat je te maken hebt met een valse e-mail, brief, of ASN medewerker die je benadert via telefoon, SMS of WhatsApp? Bekijk wat je kunt doen.
Criminelen benaderen mensen via alle mogelijke kanalen. Ook via WhatsApp worden valse berichten door zogenaamde 'bekenden' verstuurd.
Heb je een zwakke plek ontdekt in onze systemen? Dan horen we dat graag. Met jouw hulp kunnen we onze diensten verbeteren.
Malware is schadelijke software die op je computer, tablet of mobiel wordt geïnstalleerd zonder dat je het door hebt.
Criminelen maken misbruik van je vertrouwen of spelen in op angst. Zo achterhalen ze je persoonlijke (bank)gegevens.
Zorg ervoor dat anderen je digipas, betaalpas en creditcard nooit (kunnen) gebruiken. Met deze veiligheidstips betaal je veilig.
Het is belangrijk dat je zelf de apparaten die je gebruikt voor bankzaken, beschermt tegen virussen en ongewenste bezoekers.
Met ASN Online Bankieren kun je veilig online jouw bankzaken regelen op je computer of tablet. Verklein risico's met onze tips.
Met de ASN-app (incl. QR-code scanner) regel je veilig je bankzaken op je mobiel of tablet. We vertellen je graag hoe dat werkt.
Controleer regelmatig je rekeningen om te zien of er bedragen zijn afgeschreven waarvoor je geen toestemming hebt gegeven.
Veilig bankieren doen we samen. Banken en de Consumentenbond hebben samen 5 regels opgesteld voor veilig bankieren en betalen.
Bij ASN Bank kun je je bankzaken veilig regelen. Daarbij zorgen wij onder andere voor veilige verbindingen en proberen we online fraude tijdig te herkennen en blokkeren.
Verhoog je de daglimiet van de app of browsercode? Dan duurt het 4 uur voor je de extra bestedingsruimte kunt gebruiken.
Bij het overboeken van hoge bedragen, of als je je limiet verhoogt vragen we (soms) om extra bevestiging. We sturen dan een code via sms- of spraakbericht.
Heb je iets online besteld en is het product nooit geleverd? Of heb je geld overgemaakt naar een oplichter? Geld kwijt? Niet altijd.