Veelgestelde vragen over Apple Pay

Apple Pay activeer je gemakkelijk met de ASN-app en de ICS Creditcard app op jouw Apple toestel. We begrijpen dat je hier misschien vragen over hebt. Hieronder vind je de meestgestelde vragen over Apple Pay.

Apple Pay activeren

Hoe activeer ik Apple Pay?

Apple Pay kan eenvoudig worden geactiveerd in vier stappen.

  1. Open de ASN Bank app en log in. Je vindt Apple Pay onder Zelf regelen > Apple Pay
  2. Vervolgens kies je met welke rekening(en) je Apple Pay wilt gebruiken.
  3. Klik op het nieuwe scherm op Volgende.
  4. We vragen je om de voorwaarden te accepteren. De betaalpas is daarna toegevoegd aan jouw Apple Wallet en je bent klaar om te betalen met Apple Pay. Je kunt eventueel nog aangeven dat je deze betaalpas als standaard kaart in de Wallet wilt. Daarna ontvang je een bevestiging per e-mail en SMS dat je Apple Pay hebt geactiveerd.

Over het activeren van Apple Pay voor je creditcard, lees je meer op de website van ICS.

Kan ik meer betaalpassen toevoegen om te kunnen betalen met Apple Pay

In de Apple Wallet kunnen meer digitale betaalpassen worden geactiveerd. Voeg deze passen op dezelfde wijze toe. ​

Kan ik Apple activeren op een iPhone van iemand anders?

Nee, dit kan niet. Als je betaalt met Apple Pay, bevestig je de betaling met gezichtsherkenning, vingerafdruk of je mobiele pincode. Deze zijn gekoppeld aan jouw eigen telefoon.

Apple Pay is niet goed geactiveerd. Wat moet ik doen?

Verwijder de pas uit de Wallet en voeg deze opnieuw toe.

Apple Pay stoppen of blokkeren

Mijn iPhone, iPad of Apple Watch is verloren of gestolen, wat kan ik doen? 

Blokkeer de IPhone, Apple Watch, iPad of Mac via de 'findmy' functionaliteit (icloud.com). Lukt dit niet? Neem dan contact op met de ASN Klantenservice.

Hoe kan ik Apple Pay stopzetten?

Je kunt Apple Pay altijd gemakkelijk stopzetten door jouw digitale betaalkaart te verwijderen in de Apple Wallet.

  • Klik op de kaart die je wilt verwijderen in de Apple Wallet

  • Klik daarna op de 3 puntjes rechts bovenin het scherm

  • Selecteer Kaartgegevens en scroll naar onder om via Verwijder kaart de pas en je transactiegeschiedenis te verwijderen.