Den Haag • 21 september 2018

Van alle Nederlandse banken biedt ASN Bank de beste digitale ervaring op mobiel. Dat concludeert WUA! in zijn Digital Excellence Monitor 2018.

Voor deze monitor gaven ruim 13.000 mensen samen meer dan 52.000 beoordelingen aan 1.838 websites en apps in zeven sectoren. De beste ervaringen bieden ANWB, ASN Bank, Eneco, Engie, Greenchoice, KPN, Rabobank en Telfort.

Vertrouwen en sympathie

In de bankensector gaat de website van Rabobank aan kop. Maar, staat in de monitor:

‛Een verbluffend resultaat zien we bij ASN Bank.nl: ze slepen de winst binnen op smartphone en stijgen maar liefst 20 plekken ten opzichte van vorig jaar. In de oriëntatie naar een betaal- en spaarrekening scoort ASN Bank op Aanbod en Merk zelfs het beste.’

Onder ‘aanbod’ valt alles wat te maken heeft met het product of de dienst van de aanbieder. De score op ‘merk’ draait om vertrouwen. Klanten waarderen een bedrijf als het doet wat het zegt én openstaat voor contact en dialoog met de klanten.

In de monitor staat verder over ASN Bank: ‘De klant vindt de website rustig, simpel en overzichtelijk: in twee stappen ben je bij het openen van een rekening. De uitstraling van de website en het profileren als duurzame bank wekken sympathie op bij de klant.’

Je kan de Digital Excellence Monitor 2018 hier downloaden.

Blij met erkenning

Arie Koornneef, directeur van ASN Bank, geeft als reactie: ‘Wij zijn blij met deze erkenning voor onze site op mobiel. Sinds onze oprichting streven we ernaar duurzame vooruitgang te stimuleren en een optimale klantervaring te bieden. Dankzij de verbeteringen aan onze website komen de voordelen van bankieren bij ASN Bank nog beter tot hun recht.’

Hartelijk dank aan de klanten die ons zo positief hebben beoordeeld!

Delen op: