ASN Bank heeft de tweede plek behaald in de jaarlijkse Bankenmonitor van de Consumentenbond. Deze is gebaseerd op het oordeel dat mensen in een groot internetpanel over hun bank geven. Onze algemene score was 9,2.
De merken van de Volksbank, waartoe ASN Bank behoort, scoorden goed. RegioBank behaalde met haar algemene score van 9,2 zelfs de eerste plek in de Bankenmonitor. Dat komt doordat haar deelscores iets hoger waren dan die van ASN Bank. SNS kwam uit op een algemene score van 7,9.
Geen onvoldoende
Afgelopen augustus beoordeelden de panelleden hun bank op internet- en mobiel bankieren, kosten, en communicatie en service.
Dit waren de scores van ASN Bank:
Algemeen | 9,2 |
Internet- en mobiel bankieren | 8,5 |
Kosten | 7,9 |
Service | 8,3 |
Geen enkele bank behaalde een onvoldoende. Wel was het percentage mensen dat een onvoldoende gaf, bij de ene bank groter dan bij de andere. ASN Bank, Knab, RegioBank en Triodos Bank kregen van (bijna) niemand een onvoldoende. Het minst tevreden waren de klanten over de kosten. Maar de klanten van ASN Bank, RegioBank en Knab waren veel vaker (zeer) tevreden over de kosten van hun bank.
Meer informatie en cijfers lees je op de website van de Consumentenbond.
Zo kiezen consumenten
Als iemand een nieuwe bankrekening opent, waar let hij dan op? Dat zijn niet alleen de kosten, de mogelijkheden van online en mobiel bankieren en het oordeel van anderen. Consumenten kijken ook naar wat de bank met hun geld doet. ‘Zorgen over duurzaamheid en ontevredenheid over hoge bonussen voor bankdirecteuren kunnen ook een belangrijke reden zijn om een nieuwe bankrekening te openen,’ schreef de Consumentenbond eerder.
Vergelijk de duurzaamheid van banken in de Eerlijke Bankwijzer.