Overboeken
Overboeken met de ASN-app
- Open de ASN-app en klik op ''Overboeken''.
- Vul het bedrag in.
- Klik op de rekening onder ''Van'' als je vanaf een andere ASN-rekening wilt overboeken
- Boek je over van een betaalrekening? Klik dan op het plusje om de gegevens van de ontvanger in te vullen. Boek je over van een spaar- of beleggingsrekening? Klik op de rekening onder ''Naar'' als je naar een andere rekening wilt overboeken.
- Daarna vul je het betalingskenmerk of de omschrijving in als je dat wilt.
- Geef tot slot aan of je de overboeking eenmalig of periodiek wilt doen en kies de verzenddatum. Klik op ''Overboeken'' en onderteken de opdracht.
Overboeken via ASN Online Bankieren
- Klik rechtsboven op deze pagina op ''Inloggen'' en log in.
- Klik op ''Overboeken''.
- Klik op de rekening onder ''Van'' als je vanaf een andere ASN-rekening wilt overboeken.
- Vul het bedrag in.
- Vul de naam van de ontvanger en de rekening in of kies één van je contacten uit je adresboek via de paarse button.
- Vul het betalingskenmerk of de omschrijving in als je dat wilt.
- Geef tot slot aan of je de overboeking eenmalig of periodiek wilt doen en kies de verzenddatum.
- Vervolgens klik je op ''Verzenden'' om de opdracht direct te ondertekenen of op ''Opslaan, nog een overboeking'' om een andere overboeking te doen.
Een periodieke overboeking aanpassen of verwijderen
Heb je een periodieke overboeking ingesteld en wil je deze aanpassen of verwijderen? Ga na inloggen in de ASN-app of ASN Online Bankieren naar Zelf regelen > Rekeningen > Ingeplande overboekingen. Vervolgens tik je op de overboeking waar het om gaat, en kun je ervoor kiezen om deze aan te passen of te verwijderen.
Een hoog bedrag overboeken
Er geldt een standaard maximum bedrag dat je dagelijks kan overboeken. Via de ASN-app kun je je limiet tijdelijk of permanent verhogen. Dat doe je eenvoudig in de ASN-app via Zelf regelen > Veiligheid en toegang > Inlogmiddelen en Limieten of binnen ASN Online Bankieren. De maximale hoogte is afhankelijk van het middel waarmee je de overboeking ondertekent. Als je middel om te ondertekenen de ASN-app is kun je de limiet tijdelijk verhogen tot maximaal €50.000 of permanent tot €25.000. Lees hier meer informatie over limieten voor overboeken.
Let op: wil je een bedrag overboeken dat hoger is dan de maximale limiet dan kan je dat bijvoorbeeld over meerdere dagen verdelen. Ook kun je telefonisch een opdracht aan ons doorgeven om rechtstreeks naar een Nederlandse notaris over te boeken. De overboeking kan alleen vanaf een vrij opneembare particuliere rekening door ons worden gedaan, zoals een ASN Bankrekening, ASN Ideaalsparen en/of een ASN Beleggingsrekening.
Overboeken met behulp van een gevolmachtigde
Vind je het fijn om hulp te krijgen bij het overboeken? Dat kan door een gemachtigde toe te voegen aan je spaar-, betaal- of beleggingsrekening. De gemachtigde kan dan zelf via zijn of haar eigen account in ASN Online Bankieren of de ASN-app de overboeking voor je doen. Een gemachtigde toevoegen doe je via het Formulier opgeven mederekeninghouder(s) (pdf-bestand). Het ingevulde en ondertekende formulier stuur je samen met de op het formulier gevraagde stukken via het uploadformulier of per post (zonder postzegel) naar: ASN Bank, Antwoordnummer 1188, 2501 WB Den Haag.
Schriftelijk overboeken
Heb je alleen een spaar- en/of beleggingsrekening bij ASN Bank en wil je niet online overboeken? Dan kan je papieren overboekingsformulieren (opnameformulieren) gebruiken. Je kunt formulieren aanvragen door te bellen met de ASN Klantenservice op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur.
Overboekingsformulieren worden per 6 verstrekt. Geef aan hoeveel setjes van 6 je wilt ontvangen. Bij de overboekingsformulieren ontvang je antwoordenveloppen. Er zijn geen kosten voor schriftelijk overboeken.
Telefonisch overboeken
Wil je geld overboeken van een spaar- of beleggingsrekening en lukt het niet op één van de bovenstaande manieren? Dan kan de ASN Klantenservice je helpen om geld over te boeken naar je vaste tegenrekening of bijvoorbeeld een hoog bedrag naar een notaris. Houd hiervoor je gegevens bij de hand. De klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00.
Wat moet ik doen als ik geld heb overgemaakt naar een verkeerd IBAN?
Hoe maak ik geld over van mijn ASN Bankrekening naar het buitenland?
,
waarmee kunnen we je helpen?
Snel naar
- Snelheid overboeken
- Inlogmiddelen
- Contactloos betalen
- Veilig bankieren
- Online en mobiel bankieren