Overboeken

Hoe kun je geld overboeken vanaf je ASN-rekening? Op deze pagina leggen we je uit welke verschillende manieren van overboeken er zijn.

Overboeken met de ASN-app

  • Open de ASN-app en klik op Overboeken.
  • Vul het bedrag in.
  • Klik op de rekening onder Van als je vanaf een andere ASN-rekening wilt overboeken
  • Boek je over van een betaalrekening? Klik dan op het plusje om de gegevens van de ontvanger in te vullen. Boek je over van een spaar- of beleggingsrekening? Klik op de rekening onder Naar als je naar een andere rekening wilt overboeken.
  • Daarna vul je het betalingskenmerk of de omschrijving in als je dat wilt.
  • Geef tenslotte aan of je de overboeking eenmalig of periodiek wilt doen en kies de verzenddatum. Klik op Overboeken en onderteken de opdracht.

Overboeken via ASN Online Bankieren

  • Klik rechtsboven op deze pagina op Inloggen en log in.
  • Klik op Overboeken.
  • Klik op de rekening onder Van als je vanaf een andere ASN-rekening wilt overboeken.
  • Vul het bedrag in.
  • Vul de naam van de ontvanger en de rekening in of kies één van je contacten uit je adresboek via de paarse button.
  • Vul het betalingskenmerk of de omschrijving in als je dat wilt.
  • Geef tenslotte aan of je de overboeking eenmalig of periodiek wilt doen en kies de verzenddatum.
  • Vervolgens klik je op Verzenden om de opdracht direct te ondertekenen of op Opslaan, nog een overboeking om een andere overboeking te doen.

Een hoog bedrag overboeken

Er geldt een standaard maximum bedrag dat je dagelijks kan overboeken. Wil je een hoger bedrag overboeken dan kan je de limiet verhogen. Dat doe je eenvoudig in de ASN-app via Zelf regelen > Veiligheid en toegang > Inlogmiddelen en Limieten.
Of na inloggen op de website via Zelf regelen > Veiligheid, toegang en limieten > Limieten.
Kies of je de limiet van de app of een ander inlogmiddel wilt verhogen en volg de stappen. Wil je een bedrag overboeken dat hoger is dan de maximale limiet dan kan je dat bijvoorbeeld over meerdere dagen verdelen. Lees hier meer informatie over limieten voor overboeken.

Overboeken met behulp van een gevolmachtigde

Vind je het fijn om hulp te krijgen bij het overboeken? Dat kan door een gemachtigde toe te voegen aan je spaar-, betaal- of beleggingsrekening. De gemachtigde kan dan zelf via zijn of haar eigen account in ASN Online Bankieren of de ASN-app de overboeking voor je doen. Een gemachtigde toevoegen doe je via het Formulier opgeven mederekeninghouder(s) (pdf-bestand). Het ingevulde en ondertekende formulier stuur je samen met de op het formulier gevraagde stukken via het contactformulier of per post (zonder postzegel) naar: ASN Bank, Antwoordnummer 1188, 2501 WB Den Haag.

Schriftelijk overboeken

Heb je alleen een spaar- en/of beleggingsrekening bij ASN Bank en wil je niet online overboeken? Dan kan je papieren overboekingsformulieren (opnameformulieren) gebruiken. Je kan formulieren aanvragen via ons contactformulier of bel met de ASN Klantenservice op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur.

Overboekingsformulieren worden per 6 verstrekt. Geef aan hoeveel setjes van 6 je wilt ontvangen. Bij de overboekingsformulieren ontvang je antwoordenveloppen. Er zijn geen kosten voor schriftelijk overboeken.

Telefonisch overboeken

Wil je geld overboeken van een spaar- of beleggingsrekening en lukt het niet op één van de bovenstaande manieren? Dan kan de ASN Klantenservice je helpen om geld over te boeken naar je vaste tegenrekening of bijvoorbeeld een hoog bedrag naar een notaris. Houd hiervoor je gegevens bij de hand. De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00.

,
waarmee kunnen we je helpen?