Toegankelijkheid

Bij ASN Bank vinden we het belangrijk dat iedereen zelfstandig mee kan doen in de maatschappij. Dat geldt voor je sociale contacten, je werk, maar ook voor je bankzaken. Daarom doen we er alles aan om onze dienstverlening zo toegankelijk mogelijk te maken en te houden. En als je hulp nodig hebt, bieden we deze aan.

De website

We willen graag dat onze website voor een zo groot mogelijke groep te gebruiken is. Daar werken we continu hard aan. Dit doen we onder andere:

  • We schrijven alles zo duidelijk mogelijk op, in begrijpelijke taal. Soms moeten we bepaalde woorden gebruiken. Bijvoorbeeld omdat dit zo in de wet staat. Dan leggen we dit uit zodat het duidelijk is wat we bedoelen.
  • We zorgen dat je onze diensten en producten ook kunt gebruiken als je een zintuig mist en gebruikmaakt van een hulpmiddel, zoals een schermlezer.
  • We zorgen dat teksten en foto’s of plaatjes goed zichtbaar zijn. Met duidelijke verschillen tussen kleuren en een goed leesbaar lettertype. Zijn de standaardletters of afbeeldingen te klein om ze goed te kunnen zien? Dan zorgen we dat je deze zelf groter kunt maken in de app of op de website.
  • We hebben ervoor gezorgd dat je onze producten en diensten kunt gebruiken zonder dat je hiervoor kleuren moet kunnen zien.
  • Geven we informatie via video, foto’s of plaatjes? Dan leggen we uit wat hierop te zien is en zorgen we ervoor dat het voorgelezen kan worden.
  • Gebruiken we geluid? Dan zorgen we voor ondertiteling of een uitleg van de inhoud. We gebruiken geen flitsend licht of snel veranderende beelden, zodat je rustig zicht hebt.

Achter de schermen doen we ook technische aanpassingen ter verbetering van de toegankelijkheid van onze website. Bijvoorbeeld het verbeteren van toetsenbord- en stembediening, waardoor voorleessoftware de informatie beter kan begrijpen.

De ASN-app

Met onze app regel je je bankzaken met je smartphone of tablet veilig en snel. De app is gebouwd volgens de laatste technieken en is daarom stabiel, snel en handig in gebruik. Ook in de app worden kleuren met veel contrast gebruikt om de leesbaarheid te verbeteren. je kunt de app gebruiken in donkere modus, dit is minder vermoeiend voor je ogen. En de app is geschikt voor schermleessoftware VoiceOver (iOS) en TalkBack (Android). De eerste keer dat je de app gebruikt, krijg je een uitleg te zien over hoe het werkt en waar je de belangrijkste onderdelen kunt vinden. Heb je hulp nodig bij het aanmelden? Bekijk dan de pagina over aan de slag met de ASN-app.. Wil je meer weten over de app zelf? Bekijk dan de pagina over de ASN-app.

Goed om te weten: heb je geen smartphone of wil de ASN-app liever niet op je smartphone gebruiken en heb je wel een Ipad of tablet? Dan kun je de ASN-app ook daarop downloaden en gebruiken.

ASN Online Bankieren

Gebruik je liever je computer in plaats van je telefoon of tablet? Dan kun je je bankzaken ook altijd regelen via ASN Online Bankieren. Ook deze omgeving is geschikt voor diverse schermleessoftware. Klik rechtsboven op de website op ‘Inloggen’. De eerste keer dat je inlogt, krijg je een uitleg te zien over hoe het werkt en waar je de belangrijkste onderdelen kunt vinden. Heb je hulp nodig bij het inloggen? Bekijk dan deze pagina over inlogmiddelen.

Ondersteunende browser en besturingssystemen

Zorg ervoor dat je altijd de laatste versie hebt geïnstalleerd om er zeker van te zijn dat de website het beste werkt en veilig is.

Veilig bankieren

We werken elke dag hard om te zorgen dat je jouw bankzaken veilig kunt blijven doen bij ASN Bank. Offline en online. Gebruik je een hulpmiddel of een speciale functie om onze diensten en producten beter te kunnen gebruiken? Dan zorgen we dat ook dan je privacy en veiligheid goed geregeld is. Lees wat criminelen doen, wat je zelf kunt doen om veilig te bankieren en hoe je fraude meldt. Lees meer over veilig bankieren.

Jouw suggesties

We vinden toegankelijkheid van al onze producten en diensten erg belangrijk. We zijn elke dag bezig om onze producten steeds beter en toegankelijker te maken. We houden hierbij rekening met de WCAG 2.2 AA richtlijnen voor toegankelijkheid. Het kan zo zijn dat nog niet alles helemaal perfect werkt, maar daar werken we hard aan. Heb je een tip voor ons ter verbetering van de toegankelijkheid? Laat het ons dan vooral even weten. Dat kan via de feedback button aan de rechterkant op de website.

Information in English

Opening a bank account at ASN Bank is possible if you have a Dutch social security number and a Dutch bank account in your name. Please take into account that all communication such as e-mail will be in Dutch. Currently, our mobile banking app is only available in Dutch, as well as our internet banking environment (ASN Online Bankieren). However, when using a browser like Chrome, it is possible to have ASN Online Bankieren translated by selecting Translate on the right of the address bar.

We can also provide you with more information via our customer service desk.

Hulpmiddelen voor jouw situatie

Ik ben blind of slechtziend

Ik heb moeite met lezen en/of rekenen

Ik heb een fysieke beperking

Ik ben doof of slechthorend

Heb je een vraag of feedback?

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Kijk dan eerst op de pagina Veelgestelde Vragen of jouw vraag erbij staat. Staat het antwoord op je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Contactmogelijkheden

Een vraag stellen aan een medewerker van de ASN Klantenservice? Dit kan telefonisch, via e-mail of via chat. Onze klantenservice staat voor je klaar. Bekijk hier onze contactmogelijkheden.

Feedback

We blijven onze website, de app en ASN Online Bankieren continu verbeteren. Heb je feedback voor ons? Dan horen we dat graag via de feedbackbutton aan de zijkant van deze pagina.