Waarom we klantonderzoek doen en persoonsgegevens aan je vragen

Toen je voor het eerst een rekening bij ASN Bank opende, heb je ons je legitimatie- en persoonsgegevens gegeven. De komende tijd gaan we die persoonsgegevens controleren of nog een keer aan je vragen. Waarom doen we dit? Als bank zijn we wettelijk verplicht om bij te dragen aan een veiligere samenleving door te voorkomen dat onze dienstverlening wordt misbruikt voor witwassen van criminele opbrengsten of financieren van terrorisme.

Naast het opvragen van persoonsgegevens voeren we ook klantonderzoek uit en controleren we transacties. Dat wordt Know Your Customer (KYC) genoemd. Het kan zijn dat we hiervoor contact met je opnemen als we vragen hebben. Ook als je al langere tijd klant bij ons bent. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat je veilig kunt blijven bankieren.

Banken zijn poortwachters, wat betekent dit?

Op grond van welke regels doet ASN Bank deze controles?

Wil je klant bij ons worden?

Wat merk je als je al klant bij ons bent?

Van wie vraagt ASN Bank gegevens op?

Wat gebeurt er als je niet reageert?

Hoe weet je dat je door ASN Bank wordt benaderd en niet door een oplichter?

Hoe kun je je persoonsgegevens doorgeven?

Geen klant bij ASN Bank?

Waar kan ik meer informatie vinden?