Overstapservice voor ondernemers
Met de Overstapservice, een gezamenlijk initiatief van de banken in Nederland, stap je eenvoudig en gratis over naar ASN Bank met je zakelijke rekening. Zonder dat je betalingsverkeer wordt onderbroken.
ㅤ
Hoe werkt de Overstapservice?
Je vraagt de Overstapservice aan nadat je een nieuwe rekening hebt geopend. De Overstapservice start ongeveer 4 weken na de aanvraag. Daarna worden je bij- en afschrijvingen 13 maanden van je oude naar je nieuwe rekening doorgeleid. Je kunt zelf bepalen wanneer je je oude rekening opzegt, de Overstapservice loopt gewoon door.
Dit regelen we voor je:
1. Af- en bijschrijvingen nieuwe rekening
2. Organisaties informeren
3. Inzicht in de Overstapservice
4. Je een seintje geven
Dit doe je zelf:
1. Geld op je nieuwe rekening zetten
2. Website en factuur aanpassen
3. Geplande betalingen instellen
4. Je boekhouding koppelen
5. Je nieuwe rekeningnummer delen
Tip: Gebruik onze handige Checklist overstappen naar ASN Bank
Goed om te weten:
De Overstapservice is alleen voor je betaalrekening. Heb je ook een spaarrekening of creditcard bij een andere bank? En wil je ook met deze producten overstappen? Zet dan zelf deze producten stop en vraag ze aan bij je nieuwe bank naar keuze.
Heb je meerdere betaalrekeningen bij een andere bank? En wil je ook met deze rekeningen overstappen? Dan moet je per betaalrekening de Overstapservice aanvragen.
Zo vraag je de gratis Overstapservice aan
ㅤ
Heb je nog geen ASN betaalrekening?
Open eerst een ASN Betaalrekening en maak daarna gebruik van de Overstapservice.
Heb je al een ASN betaalrekening?
Vraag de Overstapservice via Online Bankieren aan:
Let op: de Overstapservice kun je alleen aanvragen via Online Bankieren, niet via de ASN-app.
Veelgestelde vragen
Mijn oude rekening
Kan ik mijn rekeningnummer behouden?
Wanneer moet ik mijn oude rekening stopzetten?
Kan ik van een particuliere rekening naar een zakelijke rekening overstappen?
Overstapservice
Moet mijn oude bank ook aangesloten zijn bij de Overstapservice?
Kan ik met meerdere rekeningen tegelijk overstappen?
Kan ik mijn spaarrekening meenemen in de Overstapservice voor ondernemers?
Kan ik mijn creditcard of lening meenemen in de Overstapservice voor ondernemers?
Kan ik de Overstapservice gebruiken voor een buitenlandse rekening?
Mijn nieuwe rekening
Worden al mijn af- en bijschrijvingen doorgeleid?
Bij welke overheidsinstellingen moet ik zelf mijn nieuwe rekeningnummer doorgeven?
Krijgen mijn klanten ook automatisch bericht van mijn nieuwe rekening?
Hulp nodig? Bel ons Overstapteam
Heb je hulp nodig bij het overstappen? Neem direct contact op met ons Overstapteam op 070 - 35 69 335. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur. Of mail naar informatie@asnbank.nl.
Wil je precies weten hoe de Overstapservice werkt? Ga dan naar de website van de Overstapservice