Den Haag • 24 september 2013
Onderzoeksbureau Marketresponse onderzocht ook in 2013 wat Nederlanders het klantvriendelijkste bedrijf vinden. De ASN Bank won net als in 2010, 2011 en 2012 in de categorie banken. Daarmee werden we voor het vierde jaar op rij tot klantvriendelijkste bank van Nederland gekozen. Wij bedanken graag al onze klanten die aan het onderzoek hebben meegedaan en een positief oordeel over ons hebben uitgesproken.
Het onderzoek
Aan het onderzoek door bureau Marketresponse ligt een enquête onder 2.500 consumenten ten grondslag. Het onderzoek richt zich op ervaringen van klanten in 2013. Die worden getoetst aan de zes klantvriendelijkheidscriteria:
- Wees beschikbaar als de klant daar om vraagt.
- Kom de belofte die je in reclame maakt na.
- Doe niet moeilijk over formaliteiten (als de klant wil ruilen).
- Geef je fouten toe en los ze op juiste wijze op.
- Val de klant niet onnodig lastig.
- Wees oprecht betrokken bij je klant.
Een klant drukte uit waarom hij enthousiast over ons is:
“Een eerlijke bank. Staat voor zijn principes. Gaat niet voor het grote geld voor de directeuren (bonussen). Makkelijk bankzaken doen. Kortom, een bank waar de klant nog echt koning is.”
Lees meer over het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013