Den Haag • 29 juni 2015

Vanaf 1 juli 2015 past de ASN Bank haar reglement privérekeningen aan. Daarmee willen we maximaal transparant zijn over de wijze waarop wij omgaan met uw gegevens. De veiligheid en vertrouwelijkheid daarvan staan bij ons voorop.

Transparantie

De ASN Bank wil zo transparant mogelijk zijn over de wijze waarop zij met uw gegevens omgaat. Daarom hebben wij in onze voorwaarden omschreven waar wij deze voor gebruiken. Wij stellen persoonsgegevens van klanten bijvoorbeeld niet aan derden ter beschikking voor commerciële doeleinden. Dat is voor ons een principieel uitgangspunt, waar we zorgvuldig mee om gaan. Met de aanpassingen van de voorwaarden is niets veranderd dat nadelig zou kunnen zijn voor uw privacy.

Wat doen wij met uw gegevens?

Uw gegevens gebruiken wij om onze diensten en producten te optimaliseren. Wij stellen deze gegevens bijvoorbeeld ter beschikking aan partners of leveranciers die een taak voor de bank uitvoeren. Binnen SNS Bank N.V. gebruiken we de klantgegevens om bijvoorbeeld fraude en misbruik te voorkomen en te bestrijden.

U kunt hierbij denken aan een leverancier die onze beleggende klanten een uitnodiging namens de ASN Bank stuurt voor de vergadering van aandeelhouders van onze fondsen. Een ander voorbeeld is PostNL, die onze post bezorgt. Dergelijke leveranciers staan onder contract van de ASN Bank en voeren alleen de taak van het contract uit.

Ook gebruiken wij uw gegevens om u te benaderen in verband met aanbiedingen van de ASN Bank zelf, bijvoorbeeld om aan te geven dat u een nieuwe ASN Wereldpas met contactloos betalen kunt bestellen.

De algemene omschrijving in onze algemene voorwaarden leidt mogelijk tot vragen. Wij werken daarom aan een vernieuwde versie van de klantvoorwaarden waarin we de omschrijving verduidelijken. Deze vernieuwde versie zal de huidige voorwaarden uiterlijk eind dit jaar vervangen.

Delen op: