Den Haag • 04 februari 2013

Voor u verandert er niets

Begin februari ontvingen alle klanten van ASN Bank een brief. De Minister van Financiën heeft besloten om SNS REAAL te nationaliseren. Dat betekent dat de Staat de enige aandeelhouder van SNS REAAL is geworden. Ga naar de site van SNS Reaal voor meer informatie over SNS Reaal.

Veelgestelde vragen

1. Wat houdt de nationalisatie van SNS REAAL precies in?
SNS REAAL heeft een nieuwe eigenaar, namelijk de Staat. De Staat heeft alle aandelen in SNS REAAL.

2. Wat betekent dit voor mijn rekening en de diensten bij ASN Bank?
Door de nationalisatie veranderen de afgesproken rekeningvoorwaarden en diensten niet.

3. Wat betekent dit voor mijn beleggingen in de ASN Beleggingsfondsen?
Niets. Er zijn geen gevolgen voor de participanten en aandeelhouders van de ASN Beleggingsfondsen. ASN Bank heeft geen achtergestelde obligatiehouders.

4. Wat betekent dit voor mijn spaargeld?
Niets. U kunt gewoon door sparen bij de ASN Bank.

5. Wat betekent dit voor mijn betaalrekening?
Niets. U kunt gewoon gebruik maken van alle betaaldiensten bij de ASN Bank.

6. Zit mijn spaargeld ook in hypotheken?
Ja. Het spaargeld dat u bij ons onderbrengt, beleggen wij op zo’n manier dat het bijdraagt aan een duurzame samenleving. Lees op de pagina Spaargeld op welke wijze wij uw geld uitzetten. In het document vragen en antwoorden over de investeringen van de ASN Bank in hypotheken (pdf-bestand) leest u meer over deze hypotheken.

7. Zit mijn spaargeld in vastgoed van SNS Property Finance?
Nee.

8. Wordt met de uitzettingen in hypotheken, uitzettingen in vastgoed van SNS Property Finance bedoeld?
Nee. De uitzettingen van uw spaargeld gaan uitsluitend naar particuliere Nederlandse SNS hypotheken. Lees meer hierover op de pagina Spaargeld of in hoofdstuk 6.4 van ons Jaarverslag (pdf-bestand).

9. Worden er bonussen uitgekeerd bij de ASN Bank?
Nee. Bekijk de beloning aan de directie van de ASN Bank in hoofdstuk 11.3.1 van ons Jaarverslag (pdf-bestand).

Meer informatie

Lees ook het bericht van het Ministerie van Financiën.

Heeft u vragen?
De ASN Klantenservice beantwoordt ze graag. U kunt ons van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 17.30 uur bellen op het gratis telefoonnummer 0800-0380. Of een e-mail sturen via ons online contactformulier.

Delen op: