Den Haag • 12 november 2014

De ASN Bank heeft de Ridder/Amazone Award gewonnen met haar doelstelling om in 2030 per saldo klimaatneutraal te zijn. Op woensdag 12 november nam Andre Kragtwijk, hoofd Marketing & Communicatie, deze prijs in ontvangst tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing.

Wakker schudden

De Ridder/Amazone Award wordt uitgereikt aan een persoon of organisatie die baanbrekend werk doet in de financiële sector – die mensen wakker schudt, uitdagingen signaleert én oplossingen aandraagt. Dat doet de ASN Bank volgens de jury met haar doelstelling “Klimaatneutraal in 2030”: laten zien dat het anders moet. Ook al is nog niet helemaal duidelijk hoe we de doelstelling precies moeten bereiken, daar laten we ons niet door tegenhouden. De “we gaan het gewoon doen”-mentaliteit is opvallend in de financiële sector, aldus de jury.

Marketingprijs

De Ridder/Amazone Award is een marketingprijs. Toch meet de ASN Bank niet breed uit over haar klimaatdoelstelling. “Voor de ASN Bank is klimaatneutraal bankieren een strategisch initiatief. Het komt voort uit onze missie om de samenleving rechtvaardiger, socialer en groener te maken. Een leefbaar klimaat is daarbij essentieel ”, aldus Andre Kragtwijk. “We vinden het belangrijk eerst onze klanten en andere belanghebbenden goed te informeren en te vragen met ons mee te denken. En we willen vooral een inspiratie zijn voor andere financiele instellingen om ons voorbeeld te volgen, en echt te werken aan het terugdringen van de uitstoot van CO2”.

Lees meer over de klimaatneutraaldoelstelling van de ASN Bank

Delen op: