Den Haag • 06 juli 2015
De Consumentenbond onderzocht recent de mening van klanten over hun bank. In dit onderzoek scoorde de ASN Bank mooie cijfers:
- Ons rapportcijfer was 8,6; alleen Triodos Bank scoorde even hoog.
- Alle ondervraagde klanten gaven ons een voldoende of hoger.
- We kregen het hoogste cijfer voor service (8,5). Van de ondervraagde ASN-klanten was maar liefst 98% tevreden over onze service.
- We kregen het hoogste cijfer voor de verhouding tussen kosten en service (8). Klanten waarderen onder meer dat zij rente ontvangen op hun betaalrekening.
Meer informatie over dit onderzoek, dat elk jaar plaatsvindt, leest u in de ConsumentenGeldgids van juli/augustus 2015.
Algemeen | Internetbankieren | Verhouding kosten en service | Service | |
---|---|---|---|---|
ASN Bank | 8,6 | 8,5 | 8,0 | 8,5 |
Triodos Bank | 8,6 | 8,2 | 7,1 | 8,4 |
RegioBank | 8,2 | 8,3 | 7,4 | 8,1 |
SNS Bank | 7,4 | 7,9 | 6,8 | 7,4 |
ING | 6,8 | 7,6 | 5,9 | 6,9 |
Rabobank | 6,7 | 7,7 | 5,7 | 6,8 |
ABN Amro | 6,7 | 7,7 | 5,7 | 6,8 |
Peildatum: mei 2015
Onvrede over grootbanken
Uit het onderzoek blijkt dat veel mensen ontevreden zijn over hun bank. Vier tot vijf procent van de klanten van grootbanken wil overstappen. Dat is veel meer dan vorig jaar. Onvrede over de beloningen en bonussen speelt daarbij een rol.
Een ander pijnpunt zijn de kosten, in het bijzonder de verhouding tussen tariefverhogingen enerzijds en de afbouw van de diensten anderzijds. Ook over de klachtenafhandeling en de mate waarin zij als klant centraal staan, zijn veel klanten van grootbanken ontevreden.
Overstappen naar de ASN Bank?
Open de ASN Bankrekening of lees meer over de service van ons overstapteam.