Veilig mobiel bankieren
De ASN-app downloaden en gebruiken
Download de app alleen uit de officiële winkels. Als je mobiel gewoon uit de winkel komt en je alleen apps uit de officiële App Store of Google Play gebruikt, zit je eigenlijk altijd goed. Kijk op onze aan de slag met de ASN-app voor meer informatie of gebruik een van onderstaande download links:
Wat kun je zelf doen?
ASN Bank beveiligt je gebruik van de ASN-app. Zorg ook zelf dat je veilig bankiert. Beveilig je telefoon met een pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning en update de app als je daar een melding van krijgt. Houd ook je inloggegevens geheim, net als je pincode.
Verdere tips voor veilig gebruik
Zo zorgt ASN Bank voor veilig bankieren
Mobiel kwijt of gestolen
Wil je de ASN Bank app niet langer gebruiken? Of is je mobiel of tablet kwijt of gestolen? Dan is het belangrijk dat je de app deactiveert. Je kan de klantenservice bellen, maar je kan de app ook zelf deactiveren in ASN Online Bankieren.
Afmelden in ASN Online Bankieren
Afmelden via de ASN Klantenservice
Veilig inloggen en betalen
Mobiel bankieren is net zo veilig als ASN Online Bankieren. Je installeert de app op je eigen toestel en logt in met je eigen gekozen mobiele pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Betalingen onderteken je (tot de pincodelimiet van max. € 25.000) met de mobiele pincode of vingerafdruk. Doe je een betaling boven de pincodelimiet? Dan verzend je de betaling altijd met de digipas. Je stelt dit bedrag in via Zelf regelen > Veiligheid en toegang > Inloggmiddelen en limieten > Limiet wijzigen.
Gebruik van mobiele pincode
Gebruik van vingerafdruk of gezichtsherkenning
Gebruik van de ASN Digipas
Veilig betalen met QR-codes
Met een QR-code kun je makkelijk geld overboeken zonder vergissingen of tikfouten te maken. Helaas hebben ook oplichters de QR-code ontdekt. Trap niet in hun trucs.
Wat is een QR-code?
Hoe gebruiken oplichters QR-code?
5 manieren om fraude met QR-code te voorkomen
Goed om te weten
Let goed op bij een ander inlogscherm
Je gebruikt je mobiele pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning alleen om in te loggen en te betalen. Ziet het inlogscherm er opeens anders uit? Dan zou het een nepscherm kunnen zijn. Dat kan komen door schadelijke software (malware) die via een andere app op je mobiel of tablet terecht is gekomen. Een andere app die je hebt geïnstalleerd kan ervoor zorgen dat er een scherm over de mobiel bankieren app komt. Op dat scherm word je dan gevraagd om je inloggegevens in te vullen. Doe dit nooit.
Twijfel je nadat je bent ingelogd? Bel de ASN Klantenservice via 070 - 35 69 335. Buiten kantooruren kun je via hetzelfde nummer worden doorverbonden met de fraudedesk.