Veilig mobiel bankieren

Met de ASN-app regel je veilig je bankzaken op je mobiel of tablet. We vertellen je graag hoe dat werkt.

De ASN-app downloaden en gebruiken

  • Download de app van ASN Bank alleen uit de officiële winkels: de App Store en Play Store.
  • Gebruik altijd de laatste versie van de app. Is er een update beschikbaar? Installeer deze dan.
  • Zorg ook dat het besturingssysteem op je telefoon of tablet up-to-date is.
  • Gebruik geen openbare wifipunten.
  • Gebruik de app alleen op een toestel waar niet aan is gesleuteld. Dat sleutelen wordt ook wel ‘jailbreaken’ of ‘rooten’ genoemd.

Een handige vuistregel: Als je telefoon gewoon uit de winkel komt en je alleen apps uit de officiële App Store of Play Store gebruikt, zit je eigenlijk altijd goed.

Goed om te weten

Heb je een Android-apparaat én gebruik je een app om je apparaat extra toegankelijk te maken? Dan geef je deze app toegang tot de gegevens van de ASN-app die op het scherm zijn te zien.

Inloggen en betalen met de app

De ASN-app is net zo veilig als ASN Online Bankieren. Je installeert de app op je eigen toestel en logt in met je eigen, zelf gekozen mobiele pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Je betaalt met je mobiele pincode, vingerafdruk, gezichtsherkenning of digipas.

    Zo bankier je veilig in de app

    • Kies een pincode die lastig te raden is (dus niet je geboortedatum of postcode/huisnummer).
    • Houd je beveiligingscodes en persoonlijke gegevens altijd geheim.
    • Zorg ervoor dat de inlogcode voor de app niet dezelfde code is als de code voor je apparaat.
    • Gebruik je vingerafdruk of gezichtsherkenning alleen als je je toestel niet deelt met anderen.

      Ander inlogscherm? Let dan op!

      Ziet je inlogscherm er opeens anders uit? Dit kan het gevolg van malware zijn. De malware zorgt ervoor dat je een nepscherm te zien krijgt. Krijg je op dit scherm het verzoek om gegevens in te vullen van bijvoorbeeld je digicode of digipas? Doe dat nooit. Twijfel je bij ‘t inloggen? Bel ons dan op 070 - 35 69 335. 

      Reparatie, verkoop of verlies van je apparaat?

      Deactiveer dan de app. Dit kan op twee manieren:

      In de ASN-App

      1. Open de app, maar log niet in.
      2. Klik in de app rechtsboven op het poppetje.
      3. Klik op het prullenbakje.

        Via ASN Online Bankieren

        1. Log in op ASN Online Bankieren.
        2. Ga naar zelf regelen > Veiligheid en Toegang > inlogmiddelen.
        3. Kies onder 'Apps' het apparaat waarop de app staat en klik op verwijderen.

                    Lukt inloggen op ASN Online Bankieren niet?

                    Bel dan de ASN Klantenservice via 070 - 35 69 335 en meldt aan de medewerker dat je jouw tablet of mobiel wilt deactiveren. Buiten kantooruren kun je ons een e-mail sturen via ons online contactformulier.