Het succes van ASN Bank Wereldprijswinnaar Yoni

In 2014 wonnen ze de ASN Bank Wereldprijs met hun tampons, maandverband, en inlegkruisjes: Wendelien en Mariah van Yoni. Met de 10.000 euro konden ze een start maken Anders dan bij andere merken, vermeldt Yoni wél wat er in hun producten zit. Ze zijn namelijk gemaakt van biologisch katoen en helemaal vrij van parfum, plastic en andere verborgen bestandsdelen. Hoe gaat het nu met ze?

384x bekeken

In 2015 ging Yoni een samenwerking aan met Etos, waardoor hun producten nu in heel Nederland beschikbaar zijn. Een mijlpaal die het bedrijf een hoop groei heeft gebracht. Ook 2016 was een bijzonder jaar voor Yoni, waarin zij opnieuw in de prijzen vielen. Bij de MKB Innovatie Top 100 wonnen zij de eerste plaats.

Maar al helemaal leuk, is dat de producten van Yoni sinds afgelopen jaar in de schappen liggen bij Albert Heijn. Met de meer dan 850 filialen van de supermarkt betekent dat dat je voor biologisch maandverband niet meer hoeft om te fietsen.

De toekomst voor Yoni

Maar Yoni wil verder. Wereldwijd zijn er namelijk 2 miljard menstruerende vrouwen, die allemaal verdienen te weten wat er in hun tampons, maandverband en inlegkruisjes zit. Mariah: "We blijven bezig met onze core business: het verhaal vertellen en zorgen dat onze biologisch katoenen producten in de winkelschappen komen. Dit gaan we doen in Nederland maar we willen Yoni in 2017 ook in Belgie, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk gaan introduceren”.

Lees meer over Yoni

Delen op:

Dit vind je misschien ook interessant